Об институте:
история,
общие
положения,
структура,
научная
деятельность,
планы НИР,
лечебно-диагностическая работа,
ведущие
ученые
Новости:
новинки на сайте
Наши издания:
"Украинский
пульмонологический журнал" (УПЖ),
"Украинский
химиотерапевтический журнал" (УХЖ),
"Астма и аллергия"
Оригинальные статьи:
оригинальные научные статьи, ранее нигде не публиковавшиеся
Нововведения:
методические рекомендации,
информационные письма,
ведомственные
инструкции,
нововведения,
монографии
Патенты:
патенты и
авторские свидетельства института
Отчеты о НИР:
рефераты
законченных научно-исследовательских работ
Подготовка кадров:
аспирантура,
клиническая ординатура,
курсы информации и
стажировки,
в помощь
аспиранту и соискателю
Научные форумы:
резолюции и
обращения съездов, конференций, совещаний...
Информация для специалистов:
обзоры
литературы, статистическая информация, новое в лечении туберкулеза и
неспецифических заболеваний легких...
Информация для населения:
полезная
информация о заболеваниях легких, их профилактике и лечении
Асоциация фтизиатров и пульмонологов
Украины:
основные
задачи и деятельность ассоциации
|
РЕЗОЛЮЦІЯ ПІДСУМКОВОЇ НАРАДИ ФТИЗІАТРІВ УКРАЇНИ
"Проблеми фтизіатрії та шляхи їх вирішення"
(26 червня 2002 p.)
Ми, учасники підсумкової наради
фтизіатрів України, заслухавши і обговоривши доповіді представників
Міністерства охорони здоров'я, провідних фахівців Інституту фтизіатрії і
пульмонології ім. Ф.Г. Яновського АМН України, головних фтизіатрів України
щодо проблем фтизіатрії та шляхів їх вирішення, вельми стурбовані
ситуацією з туберкульозу, що склалася, і незадовільним станом фінансування
на цьому фоні. Так, у 2001 р. із передбачених на протитуберкульозні
препарати 36 млн. грн. з Державного бюджету недофінансовано 6 млн. грн. В
поточному році із 52 млн. грн. за станом на 26 червня (протягом півроку)
профінансовано лише 8,0 млн. грн. Це викликає тривогу занепокоєння,
оскільки можлива перерва у лікуванні хворих, яка може стати причиною
збільшення частоти хіміорезистентного туберкульозу.
Констатуємо, що туберкульоз, як
соціальна хвороба є дзеркалом соціально-економічного, політичного і
культурно-освітнього рівня населення країни, заслуговує кращого
фінансування. В останні роки втрачений контроль за невгамовно прогресуючою
епідемією туберкульозу, що в значній мірі зумовлено кризою охорони
здоров'я, зниженням життєвого рівня населення, погіршенням його здоров'я,
підвищеною міграцією населення, забрудненістю навколишнього середовища
шкідливими промисловими та сільськогосподарськими викидами, наслідками
Чорнобильської катастрофи.
В умовах зростання
епідеміологічних показників з туберкульозу в Україні, погіршення ранньої
діагностики та ефективності лікування цієї недуги та неефективності інших
протитуберкульозних заходів в Україні, як і в багатьох інших державах,
виникає необхідність перегляду стратегії боротьби з туберкульозом, пошуку
пріоритетних напрямків в системі протитуберкульозних заходів. Звертає на
себе увагу той факт, що з року в рік збільшується кількість занедбаних
форм, розповсюджених полікавернозних процесів серед вперше виявлених
хворих, зростає число хворих з масивним бактеріовиділенням.
У зв`язку з тим, що туберкульоз в Україні сьогодні становить національну
небезпеку Президент України, Парламент та Уряд країни звернули увагу на цю
проблему. Прийняті:
1. Закон України від 5 липня 2001
р. № 2586-III "Про боротьбу із захворюванням на туберкульоз".
2. Постанова Кабінету Міністрів
України від 9 серпня 2001 р. № 960 "Про затвердження заходів щодо
виконання Концепції розвитку охорони здоров`я населення України".
3. Указ Президента України від 20
серпня 2001 р. № 643/2001 "Про Національну програму боротьби із
захворюванням на туберкульоз на 2002 - 2005 роки".
В Донецькій області розпочався
пілотний проект в рамках ДОТС-стратегії. Проте учасники наради
застерерігають про недоцільність застосування суто ДОТС-стратегії, слід
завжди здійснювати адаптацію її до Національної програми боротьби з
туберкульозом.
Учасники підсумкової наради
фтизіатрів України підтверджують, що туберкульоз став загрозливою
медико-соціальною і народно господарською проблемою. В сучасних складних
соціально-економічних умовах боротьбу з туберкульозом необхідно проводити,
виходячи із таких найважливіших положень:
1. Протитуберкульозна служба в
Україні й передусім в кожній адміністративній території потребує
реорганізації, а протитуберкульозні заходи - оптимізації.
2. Збереження цілісності
протитуберкульозної служби з її реорганізацією, а також вдосконалення
вертикалі управління і контролю за виконанням протитуберкульозних заходів
(Державна та регіональні міжурядові комісії).
3. Розробка і втілення державної
системи моніторингу туберкульозу, обліково-звітної документації,
адаптованих до Міжнародних норм і стандартів.
Звернутися до Міністерства охорони
здоров'я України у вирішенні таких питань:
1. Прискорити організацію
Всеукраїнського центру з позалегеневого туберкульозу.
2. Підготувати і видати наказ про
удосконалення медичної допомоги хворим на туберкульоз у ВІЛ-інфікованих та
хворих на СНІД.
3. Створити в Україні Національний
реєстр хворих на туберкульоз, що поліпшить систему реєстрації всіх хворих
на цю недугу і моніторинг за динамікою їх кількості та ефективністю
лікування, в тому числі своєчасно застосовувати хірургічні методи
лікування.
4. Переглянути і оновити навчальні
програми з фтизіатрії для студентів, школярів, лікарів різних профілів та
населення.
5. Оскільки медичні працівники
зовсім не захищені законодавством, то потрібно чітко урегульоване
визначення професійного туберкульозу для багатьох категорій медичного
персоналу, а також виділити кошти на організацію захисту медичних
працівників від туберкульозу.6. Інституту фтизіатрії і пульмонології ім.
Ф.Г. Яновського разом з Інститутом педіатрії, акушерства і гінекології АМН
України розробити методичні рекомендації щодо сучасних методів
діагностики, профілактики і лікування дітей і підлітків, що мають сімейний
контакт з хворими на активний туберкульоз, а також дітей, що підлягають
ревакцинації БЦЖ і туберкуліновій пробі Манту.
7. Створювати нові, швидкісні
методи мікробіологічної, імунологічної та інших сучасних методів
діагностики туберкульозу.
8. Зважаючи на те, що
пенітенціарна система є одним із головних джерел формування хронічних
полі- та мультирезистентних форм туберкульозу розробити Інструкцію щодо
профілактики і лікування туберкульозу у осіб, що знаходяться у місцях
позбавлення волі, а також кратності обстеження цього контингенту.
9. Інтеграція діяльності
протитуберкульозної служби із загальною лікарняною мережею,
санітарно-епідемічною службою та зацікавлених органів виконавчої влади
(службою міграції, внутрішніх справ, виконання покарань, ветеринарної
служби тощо) щодо профілактики та виявлення туберкульозу у людей та
сільськогосподарських тварин.
10. Максимальне залучення
громадських організацій у країні і за її межами та участі населення в
запобіганні туберкульозу.
11. Неприпустиме ізольоване
застосування ДОТС-стратегії у будь-якій адміністративній території країни,
її слід адаптовувати до національних умов в рамки передбачених в Україні
протитуберкульозних заходів.
12. Розпочати запровадження в
Україні ставок патронажних медсестер для проведення контрольованого
лікування хворих на туберкульоз, яке передбачено постановою Кабінету
Міністрів України від 23 квітня 1999 р. № 667 "Про комплексні заходи
боротьби з туберкульозом". Невиконання цієї постанови загрожує
безконтрольному амбулаторному лікуванню хворих і погіршенню ефективності
лікування.
Редакції "Українського
пульмонологічного журналу" опублікувати цю резолюцію та продовжити
дискусію на сторінках журналу щодо реорганізації та реструктуризації
протитуберкульозної служби в Україні з метою покращення її роботи.
|